01629nas a2200193 4500008004100000022001400041245004700055210004700102300001000149490000800159520101600167653001501183653002801198653003301226653002101259653002401280100002701304856010401331 2018 eng d a2083-861100aGeneza i kierunki rozwoju ruchu Fair Trade0 aGeneza i kierunki rozwoju ruchu Fair Trade a20-340 v3723 a
Fair Trade (Sprawiedliwy Handel) to oddolna, społeczno-biznesowa, dynamicznie rozwijająca się inicjatywa o zasięgu międzynarodowym, której głównym celem jest walka z ubóstwem i marginalizacją najbiedniejszych producentów w krajach globalnego Południa. Celem artykułu jest analiza kierunków rozwoju ruchu Fair Trade ze szczególnym uwzględnieniem genezy tego zjawiska oraz dylematów, z jakimi ma ono obecnie do czynienia. Na szczególną uwagę zasługuje duża różnorodność podmiotów działających w ramach ruchu Fair Trade i rosnąca liczba certyfikatów przy jednoczesnym dążeniu ruchu do zwiększenia swej integralności, coraz większa obecność produktów Sprawiedliwego Handlu na rynku konwencjonalnym i dopasowywanie strategii działania do zmieniających się warunków rynkowych oraz rosnąca świadomość konsumentów na rynkach państw wysoko rozwiniętych na temat globalnych nierówności dochodowych i złych warunków życia producentów z Południa.
10aFair Trade10anierówności dochodowe10aprzedsiębiorstwa społeczne10aruchy społeczne10aSprawiedliwy Handel1 aŚliwińska, Magdalena uhttps://www.ue.katowice.pl/fileadmin/user_upload/wydawnictwo/SE_Artyku%C5%82y_361_380/SE_372/02.pdf